CARTOFI CU UNT





Saptamana trecuta am servit aceasta garnitura interesanta si in timp ce mancam, ma gandeam la doua lucruri: ce plasa mi-am luat cand am ales garnitura asta pentru ca mi s-a parut fara gust dar ce potential ar avea cartofii astia cu unt daca ar fi gatiti cum trebuie... prin urmare, m-am pus pe treaba si va prezint o garnitura nou-nouta (cel putin pt mine) si foarte gustoasa :). Mentionez ca nu am citit reteta undeva, n-am intrebat la restaurantul cu pricina cum a fost preparata, totul e pregatit dupa imaginatia mea si sper din toata inima sa va placa!

Ingrediente (pt 4 portii): 1 kg de cartofi mici-potriviti ca marime
                                       100g unt
                                       1 ceapa medie
                                       1 capatana de usturoi (mai mult sau mai putin, depinde cat de mult va place usturoiul)
                                       sare, piper, patrunjel dupa gust


Mod de preparare: Se curata si se spala cartofii, apoi se taie pai in adevaratul sens al cuvantului, adica de grosimea reala a unui pai. De aceea v-am si recomandat cartofi mici sau potriviti, ca sa va fie mai usor sa ii taiati in felii subtiri si apoi in forma de pai. Cei care au robot de bucatarie, ii pot taia julienne, eu nu-l pot folosi pentru ca se sperie piticul de zgomot, asa ca i-am taiat "manual" si mi-a luat cateva minute, nu e nicio filosofie :).

Fara a incinde in prealabil, folositi un wok sau o tigaie incapatoare, puneti cartofii cu apa suficienta cat sa ii acopere (2-3 cani), acoperiti tigaia si dati la foc mare. Cand incepe sa fiarba apa, indepartati capacul si lasati cartofii sa fiarba cca 5 minute, pana cand se evapora apa aproape complet, dar avand grija sa nu se fiarba prea mult (amestecati din cand in cand si nu-i lasati sa fiarba pana se zobesc - merge si pe gustate sa va asigurati ca au inceput sa se inmoaie).

Scurgeti apa din tigaie, puneti cartofii intr-o sita ca cea pentru paste si lasati-i la scurs; intre timp, puteti curata, spala si toca ceapa si usturoiul marunt. Topiti untul in aceeasi tigaie/wok, caliti ceapa si usturoiul cateva minute pana cand se inmoaie.




Adaugati cartofii si caliti-i impreuna cu ceapa si usturoiul cca 5-10 minute, la foc mic, acoperiti cu un capac si amestecand cu grija din cand in cand. Spre final ii puteti gusta sa va asigurati ca sunt gata :).

Asezonati cu sare, piper si verdeata tocata marunt. 



POFTA BUNA!

Un comentariu:

  1. O mica recomandare daca imi permiti. Ar fi super daca ai schimba fundalul albastru in alta culoare deoarece este obositor pentru ochi la citit. :D

    In rest felicitari pentru blog ;)

    RăspundețiȘtergere

Retete populare