PIURE DE LEGUME PENTRU BEBELUSI

By Claudia Ciobanu



Multe mame se intreaba care este diferenta intre supa de legume si piureul de legume si e de inteles, mai ales ca cei mici mananca totul pasat sub forma de piure. Ei bine, e adevarat ca discutam tot de legume fierte si pasate, insa piureul nu contine la fel de multe legume ca supa si se poate adauga si putin lapte si unt. Combinatiile de legume tin de imaginatia fiecarei mame, insa daca aveti nevoie de cateva idei, va pot sugera eu. Cantitatile sunt relative, trebuie sa retineti ca nu se recomanda pastrarea la frigider mai mult de 2 zile, asadar gatiti intotdeauna in cantitati mici.


Eu am combinat urmatoarele legume, cate 2 sau mai multe, insa am tinut cont de proprietatile respectivelor legume (cartoful baloneaza, orezul si morcovul constipa): cartof, dovlecel, ardei, morcov, orez. Bineinteles ca puteti adauga si alte legume (pastarnac, telina, etc), insa eu pun aceste legume la supa si atunci cand fac piure, incerc sa il fac mai simplu pentru ca doresc sa ii asigur micutului un meniu diversificat.

Modul de preparare este foarte simplu: se curata bine legumele, se spala, se toaca, se fierb maxim 10 minute (legumele isi pierd o parte din proprietatile nutritive prin fierbere), se scurg de zeama (daca doriti sa adaugati lapte cand le pasati, scurgeti zeama complet) si se paseaza cu un praf de sare. Puteti adauga putin ulei atunci cand le pasati, eu insa prefer untul despre care am mai spus ca este bogat in colesterol si ajuta la dezvoltarea creierului micutului.

Daca doriti sa oferiti bebelusului o masa si mai bogata in proteine, puteti fierbe separat o bucatica de carne de pui sau vita pe care o puteti pasa impreuna cu legumele. De asemenea, puteti frige o bucatica de peste (e mai gustos fript decat fiert si e la fel de sanatos), eu folosesc grill-ul si nu adaug nici un strop de ulei. Curat bine pestele de oase (oricum aleg un peste fara oase: pastrav, salau) si il pasez impreuna cu legumele. Puteti opta si pentru ficatel de pui pe care il puteti fierbe in lapte (se elimina mai bine toxinele) si pasa impreuna cu legumele.


O data pe saptamana, ii dau celui mic si un ou fiert pe care il pasez fie cu supa, fie cu piureul de legume. Pana la varsta de 1 an, pasati doar galbenusul!

Ce cred eu ca este de retinut despre prepararea piureului de legume:
- consultati medicul pediatru cu privire la introducerea unor noi alimente in meniul bebelusului;
- se pot face diferite combinatii de legume insa trebuie sa tineti cont de proprietatile respectivelor legume;
- gatiti in cantitati mici, nu pastrati la frigider mai mult de 2 zile;
- nu fierbeti legumele mai mult de 10 minute deoarece isi pierd proprietatile nutritive;
- puteti adauga si carnita: pui, vita, peste, ficatel de pui;
- se poate adauga putin unt si lapte cand se paseaza ingredientele;
- incercati sa oferiti celui mic un meniu diversificat: este de preferat sa combinati maxim 2-3 legume ca pe viitor sa puteti face alte combinatii si sa nu-i serviti micutului aceeasi mancare tot timpul :)

4 comentarii:

  1. Draga Claudia dai o gramada de informatii eronate aici:
    1-untul contine grasimi saturate si creierul are nevoie de grasimi piliinsaturate pentro o corecta dezvoltare,i nicidecum de colesterol asa cum afirmi tu, asa ca in piureul bebelusilor se adauga ulei de masline presat la rece, care are o gramada de beneficii si contine acele grasimi polinsaturate
    2-niciodata nu se arunca zeama in care se fierb legumele, pentru ca multe vitamine si minerale raman in zeama
    3-faptul ca piureul nu contine la fel de multe legume ca supa e total eronat si in plus te contrazici pentru ca afirmi ca in cazul in care se adauga lapte, zeama ( supa) de la fierberea legumelor se arunca
    4-sarea este strict interzisa bebelusilor pana la un an, poate provoca gastrita si reflux gastroesofagian
    5-pestele si oul se introduce de la 10-12 luni, pentru ca poate provoca alergii
    In concluzie, rectifica, pentru ca sunt foarte multe mamici care ar putea tine cont de sfaturile tale si ar fi pacat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cristina ardelean7 februarie 2015 la 16:08

      in sfarsit cineva informat ca am vazut numai aberatii pe net

      Ștergere
  2. Draga Anonim, iti respect parerea dar asa cum am mai spus, eu am facut cum am considerat eu ca mama. Am cerut si eu la randul meu multe pareri inainte si inclusiv medicii au pareri foarte diferite in legatura cu alimentatia sau medicamentele recomandate copiilor. Ai putea sa intrebi 3 medici diferiti sau sa citesti mai multe articole pe aceeasi tema, vei constata acelasi lucru. In definitiv, poti citi toate cartile si cere toate sfaturile din lume, copiii asimileaza si se dezvolta in mod diferit. Baietelul meu are acum 3 ani, are o imunitate de fier, s-a dezvoltat foarte frumos si n-am niciun motiv de regret in privinta alimentatiei lui.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca vei da un simplu search pe Google vei gasi DOAR articole care informeaza asupra interdictiei adaugarii de sare in hrana copilului sub 1 an pentru motive pe care ar fi trebuit sa le cunosti ca mama, in primul rand si ca bloggerita, in al doilea rand.
    Si imi place ca nici nu iti pasa, nu verifici daca anonimul avea dreptate, o tii pe a ta ca asa ti-ai crescut copilul. Si mai si publici ca sa se ia si altii dupa tine. Macar incearca sa publici informatii corecte.
    Restul, colesterolul, grasimile, acizii grasi, pestele, etc nici nu mai conteaza. Copiii se adapteaza de obicei... in cele mai fericite situatii. Altii ajung la spital. Iar altii mor.

    RăspundețiȘtergere

Retete populare